AUTOAVALUACIÓ

Amb aquest PRC2, m'he obert a nous camps d’exploració i noves unitats d’anàlisi enfocades a aconseguir configurar un model específic i integrador del  diagnòstic i la intervenció, amb trets de personalitat pròpis per vincular el món educatiu i el psicopedagògic en la seva magnitud.  Així doncs, considero que el meu treball és molt bó, ja que he aplicat tot el que he anat adquirint al llarg de l'estudi i dedicació en les diferents assignatures d'aquesta llicenciatura, guiada per una "guinda" personal innata i particular que m'ha permés experimentar i asentar algunes de les bases de les meves intervencions futures. 

Tenint en compte la importància del terme AVALUACIÓ i donat que, com a professionals, hem d'impulsar les autoavaluacions (i coavaluacions) en el nostre alumnat, considero oportú realitzar aquest apartat seguint la Rúbrica d'Avaluació (de la PAC2) que ens ha estat facilitada des de la consultoria de l'assignatura del PRC2.

Així doncs, com heu pogut anar veient al llarg del Blog, considero que ha quedat demostrada la meva capacitat per:

  1. Cercar i seleccionar informació, utilitzant fonts fiables, riguroses i contrastades (articles de revistes cièntífiques i/o acadèmiques, informes d'institucions públiques...) tant teòriques com legislatives, pròpies de l'ambit concret d'intervenció psicopedagògica en el que m'he centrat, així com d'anàlisi i selecció dels conceptes que s'extreuen amb les característiques concretes del context de treball, identificant relacions significatives, pertinents i elaborades, entre els coneixements conceptuals i el context d'intervenció.
  2. Elaborar i sintetitzar informació especialitzada de forma precisa, clara i coherent, mostrant una gran capacitat de comunicació i síntesi, mitjançant el domini i l'ús dels instruments específics  habituals de l'àmbit professional (informes, documents escrits...) i alternatius (de collita pròpia).
  3. Analitzar i decriure, amb claretat i de manera exhaustiva, la realitat complexa i els aspectes clau de l'activitat psicopedagògica que es duen a terme dins de l'àmbit d'intervenció en que m'he centrat (educació formal) integrant el màxim que m'ha estat possible, els coneixements assolits en les assignatures cursades al llarg del programa.
  4. Analitzar (gràcies i conjuntament amb el meu tutor del centre) en la màxima profunditat que el temps i les circumstàncies m'han permès, aplicant un model d'anàlisi que afavoreix la construcció del context a partir de la col·laboració amb altres persones i professionals alhora que assenyalar i justificar el tipus de model d'intervenció que he desenvolupat en les diferents actuacions (he de dir, que l'assignatura de Models d'intervenció psicopedagògica m'ha estat molt útil per aquesta tasca).
  5. Adoptar un comportament étic amb les persones, institucions i la pràctica professional, tant pel que fa al plantejament teòric com a la pràctica psicopedagògica, identificant, respectant i aplicant els principis i normes deontològiques de la professió, integrant-los de manera coherent a les meves reflexions i a la meva pràctica professional, demostrant que conec aspectes i conceptes instrumentals bàsics que ajuden a veure i resoldre problemàtiques ètiques.
  6. Elaborar, implementar i avaluar projectes d'intervenció psicopedagògica que s'adeqüin a les necessitats i les característiques específiques de les persones sobre les que he actuat en la meva intervenció.  
En conclusió, considero que:

  • He fet un molt bon plantejament i que l'he fonamentat sòlidament.
  • He descrit amb precisió i amb una bona argumentació conceptual la seva implementació.
  • He realitzat una avaluació sistemàtica, identificant clarament QUÈ avaluo (amb indicadors específics), COM avaluo (marcant els instruments concrets), QUAN avaluo (inicial/diagnòstica, continuada/formativa i final/sumativa) i QUI avaluo (agents que fan l'avaluació), en funció de les necessitats del context i dels objectius marcats i justificant a partir d'un marc teòric prou sòlid, les decisions preses, així com les modificacions d'aquestes decisions, per tal d'assegurar i millorar l'asoliment dels objectius de la intervenció.
  • He reflexionat, amb una actitud crítica i constructiva, sobre el meu Plà d'Actuació, cercant els motius dels possibles desviaments i proposant solucions per a futures ocasions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Aqui pots deixar qualsevol comentari que et sembli apropiat!