CALENDARI DE TREBALL


DISPONIBILITAT HORÀRIA

“Les persones es defineixen pel que fan, no pel que diuen que fan”...

Per aquest motiu, considero cabdal realitzar un calendari d’horaris i dies concrets, per dotar de professionalitat, rigor, evitar angoixes i otorgar seguretat i cert control a les persones implicades. Així és que, per tal unificar horaris i preveure reunions, entrevistes... he acordat aquest horari amb la meva escola d’infantil i primaria (feina actual on faig d’especialista de música) i l’institut (on intervinc).  Abdós centres es mostren molt participatius i col·laboradors, cosa que agraeixo i em permeten certa flexibilitat per tal de realitzar eficaçment les meves pràctiques.  Flexibilitat que es veu incrementada pel fet que abdós centres comparteixen edifici.  Tot i això, com una part de la intervenció la realitzaré jo directament amb l’alumnat, demanaré un permís no retribuït al Departament d’Educació de Barcelona Comarques quan ho cregui oportú, tal i com vaig fer en el meu Practicum1.

Per organitzar aquest horari he hagut de mantenir certes negociacions prèvies amb la meva escola així com amb l’institut (horari del professorat, activitats escolars i extraescolars, disponibilitat del meu tutor...) quedant de la següent manera, a priori, i oberta a modificacions puntuals que escaiguin:

  • Dilluns i dimecres de 16:30h a 18h. (A l’aula de reforç escolar que em permet un contacte directe amb l’alumnat quan escaigui).
  • Dimarts a partir de les 13h (he agafat una hora exclusiva de la meva feina per coincidir amb l’horari de l’institut).
  • Dijous de 8 a 11h (per les tasques dins l’horari lectiu de l’institut)

TEMPORITZACIÓ
Considero que aquesta temporització te certa flexibilitat, per tant, a mesura que avanci la intervenció es modificarà quan escaigui.

Cada sessió de treball que anoto en el quadre següent i que relaciono amb cada Fase d'intervenció, comporten tasques prèvies de preparació i tasques posteriors (deixar constància escrita a mode d'Acta). Alhora, cada sessió (que podreu trobar en la pestanya corresponent en cada FASE del  blog) va desenvolupada seguint fidelment les indicacions de l'enunciat de la PAC2, i atenent la Rúbrica d'Avaluació que se'ns a facilitat.

Tenint en compte aquestes consideracions el calendari de treball que presento és:


Sessió prèvia (finals d’agost) Revisar la informació que ja tinc del centre recollida durant el meu PRC1.
Setembre                                  SEGUIMENT DE LA FASE 1
Presa de contacte, anàlisi de la demanda, definició conjunta dels objectius i recollida i anàlisi d’informació
Sessió 1 (dia 3): Reemprendre el contacte amb el centre (personal i recollida de documentació rellevant que em manca per la intervenció), revisar la demanda, planificació general de les pràctiques amb el meu tutor i entrevistes amb professors implicats.
Sessió 2 i 3 (dies 18 i 23): Recollida i anàlisi d’informació de les pràctiques educatives (observacions directes a l’aula), entrevistes amb l’alumnat.
Sessió 4 (dia 30): Reunió per contrastar la informació recollida amb el meu tutor i elaborar hipòtesis tenint en compte els punts forts, punts dèbils, interessos i estat dde l’alumnat, metodologies...
Octubre                                   SEGUIMENT DE LA FASE 2
Disseny, preparació de matrerials, redefinició de la intervenció, acords i compromís
Sessió 5 (dia 2): Reunió per mostrar al coordinador pedagògic, al tutor i mestres implicats la proposta inicial per intervenir en les millores de les pràctiques educatives (concretant l’area i activitats en que s’han d’introduir els canvis), analitzar i concretar conjuntament els canvis que es pretenen (que seran sempre realistes, ajustats i fàcils d’alplicar), definir col·laborativament el rol de l’assessor i dels altres participants fent la distribució de tasques ajustada a les competències i possibilitats de cadascú (afavorint progressivament l’autonomia dels professors en relació a les tasques a desenvolupar) assegurant el compromís i la participació de tots els implicats.
Sessió 6 (dia 6): Reunió per compartir, equilibrar i recolzar l’aportació de materials per part de l’assessor i dels altres participants, Redefinir el plà, establir acords (calendari per l’atenció individual prioritzant l’alumnat, la meva intervenció directa a l’aula...), establir acords previs sobre què es recollirà, com es recollirà i quan es recollirà, tenir instruments comuns perquè tothom avaluï a partir d’aquests instruments, prendre decisions (s’acorda començar a implementar el plà el 7 d’octubre i fer el seguiment fins desembre, tenint en compte que les dates han de ser realistes i preveure el temps per la implementació, la recollida d’informació i l’avaluació de les mateixes i si escau la seva reformulació), consensuar eines i intruments per la recollida de dades per analitzar el procés d’introducció del canvi i el resultat del mateix.
Novembre                SEGUIMENT DE LA FASE 3
Implementació i seguiment del Plà
Sessió 7, 8 i 9  (dies 28 d’octubre, 11 i 25 novembre): col·laboració en el desenvolupament, seguiment del Plà. Reunions amb el professorat implicat per contrastar opinions, posar en comú de les dificultats en què s’han trobat, resposta de l’alumnat... utilitzant explícitament els acords previs respecte les dimensions i indicadors del canvi com a referent/criteri per a la valoració, reforçar les valoracions fruit de la construcció conjunta, reconduir les valoracions negatives cap a propostes a desenvolupar.
Sessió 10, 11, 12 i 13 (dies 4, 11, 18 i 25 de novembre) intervenció directa a l’aula.
Sessió 14 i 15 (dies 11 i 14) Observació a l’aula per fer el seguiment directe i anotar el màxim d’informació del desenvolupament de la U.P. de l’àmbit sociolingüístic .  No he de perdre de vista que l’objecte de seguiment dels canvis i millores és tant per les pràctiques del professor com perls canvis i millores en els aprenentatge i l’actitut dels alumnes.
Desembre                                SEGUIMENT DE LA FASE 4
Avaluació del projecte, propostes de millora i prospectiva
Sessió 16 (dia 9): Avaluació del procés, quantificar els resultats observant els indicadors  acordats inicialment, veure-ho amb perspectiva més global, extreure conclusions, proposar millores i decidir la seva continuïtat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Aqui pots deixar qualsevol comentari que et sembli apropiat!