DISPONIBILITAT
HORÀRIA
“Les
persones es defineixen pel que fan, no pel que diuen que fan”...
Per aquest motiu, considero cabdal
realitzar un calendari d’horaris i dies concrets, per dotar de
professionalitat, rigor, evitar angoixes i otorgar seguretat i cert control a
les persones implicades. Així és que,
per tal unificar horaris i preveure reunions, entrevistes... he acordat aquest
horari amb la meva escola d’infantil i primaria (feina actual on faig
d’especialista de música) i l’institut (on intervinc). Abdós centres es mostren molt
participatius i col·laboradors, cosa que agraeixo i em permeten certa
flexibilitat per tal de realitzar eficaçment les meves pràctiques. Flexibilitat que es veu incrementada
pel fet que abdós centres comparteixen edifici. Tot i això, com una part de la intervenció la realitzaré jo
directament amb l’alumnat, demanaré un permís no retribuït al Departament
d’Educació de Barcelona Comarques quan ho cregui oportú, tal i com vaig fer en
el meu Practicum1.
Per organitzar aquest horari he hagut
de mantenir certes negociacions prèvies amb la meva escola així com amb l’institut
(horari del professorat, activitats escolars i extraescolars, disponibilitat
del meu tutor...) quedant de la següent manera, a priori, i oberta a modificacions puntuals que escaiguin:
- Dilluns i dimecres de 16:30h a 18h. (A l’aula de reforç escolar que em permet un contacte directe amb l’alumnat quan escaigui).
- Dimarts a partir de les 13h (he agafat una hora exclusiva de la meva feina per coincidir amb l’horari de l’institut).
- Dijous de 8 a 11h (per les tasques dins l’horari lectiu de l’institut)
TEMPORITZACIÓ
Considero que aquesta temporització te
certa flexibilitat, per tant, a mesura que avanci la
intervenció es modificarà quan escaigui.
Cada sessió de treball que anoto en el quadre següent i que relaciono amb cada Fase d'intervenció, comporten tasques prèvies de preparació i tasques posteriors (deixar constància escrita a mode d'Acta). Alhora, cada sessió (que podreu trobar en la pestanya corresponent en cada FASE del blog) va desenvolupada seguint fidelment les indicacions de l'enunciat de la PAC2, i atenent la Rúbrica d'Avaluació que se'ns a facilitat.
Tenint en compte aquestes consideracions el calendari de
treball que presento és:
Sessió prèvia (finals
d’agost) Revisar la informació que ja tinc del centre recollida durant el
meu PRC1.
|
Setembre
SEGUIMENT DE LA FASE 1
Presa de contacte, anàlisi de la demanda, definició conjunta dels
objectius i recollida i anàlisi d’informació
|
Sessió 1 (dia 3): Reemprendre
el contacte amb el centre (personal i recollida de documentació rellevant
que em manca per la intervenció), revisar la demanda, planificació general de
les pràctiques amb el meu tutor i entrevistes amb professors implicats.
Sessió 2 i 3 (dies 18 i 23): Recollida i
anàlisi d’informació de les pràctiques educatives (observacions directes
a l’aula), entrevistes amb l’alumnat.
Sessió 4 (dia 30): Reunió per contrastar
la informació recollida amb el meu tutor i elaborar hipòtesis tenint en
compte els punts forts, punts dèbils, interessos i estat dde l’alumnat,
metodologies...
|
Octubre
SEGUIMENT DE LA FASE 2
Disseny, preparació de matrerials, redefinició de la intervenció,
acords i compromís
|
Sessió 5 (dia 2): Reunió per mostrar
al coordinador pedagògic, al tutor i mestres implicats la proposta
inicial per intervenir en les millores de les pràctiques educatives
(concretant l’area i activitats en que s’han d’introduir els canvis),
analitzar i concretar conjuntament els canvis que es pretenen (que seran
sempre realistes, ajustats i fàcils d’alplicar), definir col·laborativament
el rol de l’assessor i dels altres participants fent la distribució de
tasques ajustada a les competències i possibilitats de cadascú (afavorint
progressivament l’autonomia dels professors en relació a les tasques a
desenvolupar) assegurant el compromís i la participació de tots els
implicats.
Sessió 6 (dia 6): Reunió per compartir,
equilibrar i recolzar l’aportació de materials per part de l’assessor i dels
altres participants, Redefinir el plà, establir acords (calendari per
l’atenció individual prioritzant l’alumnat, la meva intervenció directa a
l’aula...), establir acords previs sobre què es recollirà, com es recollirà i
quan es recollirà, tenir instruments comuns perquè tothom avaluï a partir
d’aquests instruments, prendre decisions (s’acorda començar a implementar el
plà el 7 d’octubre i fer el seguiment fins desembre, tenint en compte que les
dates han de ser realistes i preveure el temps per la implementació, la
recollida d’informació i l’avaluació de les mateixes i si escau la seva
reformulació), consensuar eines i intruments per la recollida de dades per
analitzar el procés d’introducció del canvi i el resultat del mateix.
|
Novembre
SEGUIMENT DE LA FASE 3
Implementació i seguiment del Plà
|
Sessió 7, 8 i 9 (dies 28 d’octubre, 11 i 25 novembre): col·laboració
en el desenvolupament, seguiment del Plà. Reunions amb el professorat
implicat per contrastar opinions, posar en comú de les dificultats en què
s’han trobat, resposta de l’alumnat... utilitzant explícitament els acords
previs respecte les dimensions i indicadors del canvi com a referent/criteri
per a la valoració, reforçar les valoracions fruit de la construcció
conjunta, reconduir les valoracions negatives cap a propostes a desenvolupar.
Sessió 10, 11, 12 i 13 (dies
4, 11, 18 i 25 de novembre) intervenció directa a l’aula.
Sessió 14 i 15 (dies
11 i 14) Observació a l’aula per fer el seguiment directe i anotar
el màxim d’informació del desenvolupament de la U.P. de l’àmbit
sociolingüístic . No he de perdre de vista que l’objecte de
seguiment dels canvis i millores és tant per les pràctiques del professor com
perls canvis i millores en els aprenentatge i l’actitut dels alumnes.
|
Desembre
SEGUIMENT
DE LA FASE 4
Avaluació del projecte, propostes de millora i prospectiva
|
Sessió 16 (dia 9): Avaluació del
procés, quantificar els resultats observant els indicadors acordats inicialment, veure-ho amb
perspectiva més global, extreure conclusions, proposar millores i decidir la
seva continuïtat.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Aqui pots deixar qualsevol comentari que et sembli apropiat!