1. Identificació de la sessió:
Sessió 7, 8 i 9
Data: 28 d’octubre, 11 i 25 de novembre
Durada: 6h (2h per sessió)
Lloc:
S.I.Badalona
Participants: tutor i professors impicats.
Col·laboradors: Tutor de pràctiques.
Destinataris: Alumnat i professors de l’AO.
2. Fites:
(objectius i activitats)
Amb el
professorat implicat: Reunions periòdiques de control i seguiment de la unitat
d’intervenció en l’àmbit sociolingüístic:
- Compartir impresions, dubtes, entrebancs, dificultats, èxits... (tenint en compte la informació recollida en les observacions directes de les sessions 14 i 15), reforçant les valoracions fruit de la construcció conjunta i reconduint les valoracions negatives cap a propostes a desenvolupar.
- Utilitzar explícitament els acords previs respecte les dimensions i indicadors del canvi com a referent/criteri per a la valoració.
- Recollir la informació rellevant, alhora, que em servirà per anar adequant la meva intervenció directa amb l’alumnat de l’AO.
- Compartir informació sobre el procés de la intervenció directa que faig amb l’alumnat.
Amb el meu tutor:
- Valorar el meu procés individual, la meva implicació, el rol que he adoptat, fent-me prendre consciència dels meus punts forts i dèbils per millorar la meva professionalitat. (no hem d’oblidar que en breu hauré de ser autònoma i haurè de prendre decisions vinculants allà on exerceixi com a psicopedagoga).
- Col·laborar i fer el seguiment del tema d’Orientació i Projecte Futur.
- Fer el seguiment i compartir informació rellevant en les meves intervencions grupals i individuals ( a les que s’ha compromés a asistir per orientar-me, si escau).
3. Desenvolupament:
(descripció del treball: acords, prioritzats, compromisos)
L’èxit d’una intervenció, a part de tenir bons,
clars i concrets indicadors d’avaluació, rau en la informació que es recull i
es comparteix, per aquest motiu, hem considerat que per veure els avanços de la
mateixa, és important obtenir diferents punts de vista. Així que vam decidir fer les reunions de seguiment amb aquesta
periodicitat (més dinàmica el primer mes
i mig de la seva implementació, confiant en que progressivament tots
adquiririen més autònomia i confiança), per a què hi hagués suficient
temps per a que l’alumnat i el professorat s’habitués a la nova dinàmica,
per a què jo iniciés les meves intervencions directes (grupals i
individuals) amb l’alumnat i alhora pogués recollir informació in situ amb les observacions (tant del
professorat com de l’alumnat) de les pràctiques a l’aula, amb el que
obtindríem suficient material per anar reconduint la intervenció.
Sessió
7: En la primera reunió (28
d’octubre), tenint en compte que la implementació de la Unitat d’Intervenció
en l’àmbit sociolingüístic es va iniciar el Dimarts 7 d’octubre (tal i com
vam acordar a la sessió 6) (dia que personalment vaig presentar a
l’alumnat la dinàmica que seguiríen en les activitats i el sistema d’avaluació
pel qual els valorariem al llarg d’aquest primer trimestre, motivant-los
al màxim i cercant la seva acceptació, vinculació i corresponsabilitat),
partíem de 15 dies d’experiència conjunta per poder compartir les primeres
impressions. Han sorgit dubtes,
incerteses, preocupacions que s’han anat reconduint per optimitzar l’èxit de la
Unitat d’Intervenció. Hi ha una
acceptació conjunta del sistema d’avaluació que s’ha instaurat. En general percebem l’alumne més
motivat i engrescat i s’observa una asistència bastant regular a les classes
(un dels objectius era aquest, intentar disminuir la quantitat d’alumnat
absentista) i sembla, que amb aquesta iniciativa, almenys en aquests 15 dies,
ho hem aconseguit.
Sessió
8: En la segona reunió (11
novembre), En aquesta reunió, a
part de fer el seguiment de la intervenció en l’àmbit sociologüístic, que no hi
ha grans canvis des de la darrera reunió, he compartit amb els companys els
avenços, sensacions, desenvolupament, contrarietats, curiositats... de les dues
sessions que porto amb l’alumnat fent la intervenció directa del “programa
ESIETS” (“Escoltar el Silenci
Interior Entre tant Soroll”). Per
comprendre millor el que comporta el programa clica en aquests dos enllaços:
- FASE 3: Sessions 10, 11,12 i 13 (posa especial atenció
a l’apartat de desenvolupament de les sessions, on explico la dinàmica de les
quatre sessions)
Tot el professorat
s’ha mostrat entusiasmats amb el treball que he efectuat, i els he donat
algunes recomanacions per fer a l’inici de les seves classes, així sembla que
tot cobri una mica més de sentit i globalitzem els esforços i el treball.
Sessió 9: En la tercera reunió (25 de novembre), hem estat posant en comú, de manera fluida i
cooperativa, els avanços dels
alumnes, tenint en compte la dinàmica de les activitats de l’àmbit
sociolingüístic, la convivència a l’aula i la importància del treball fet en
les meves intervencions directes que han anat encaminades a impulsar i afavorir
un desenvolupament armònic dels alumnes.
En general manifesten la seva satisfacció en tota l’evolució. Els alumnes estan més entregats i cada
dia sembla que es senten més satisfets amb la tasca que desenvolupen. Segueix havent algún alumne absent, però
la majoria han acceptat la seva responsabilitat i es mostren molt motivats per
exposar el seu lloc de procedència i contestar les preguntes que els companys
els fan al respecte. Encara queda
un llarg camí, però tenim bones perspectives!!!
4. Recursos:
(bibliografia que hem llegit, notícies de premsa, enllaços a altres
blogs o webs, aportació de documents, videos, imatges, evidències de tipologia
diferent que mostrin les pràctiques que estem fent al centre)
Orientació:
- Glossari de conceptes pedagògics. Xarxa
Telemàtica Educativa de Catalunya (.xtec). Departament d’Ensenyament.
Generalitat de Catalunya
- Orientacio educativa (.xtec)
5. Avaluació
(grau de satisfacció, conseqüències dels acords, compliment dels
compromisos i acords, dades i indicadors de referència per avalua el procés i
els resultats-prendre decisions, si cal reorientar la nostra intervenció)
Estic més que satisfeta amb tot el procés d’aquesta
fase, tothom està molt obert i implicat, complint els acords i rols adoptats.
Tenint en compte els objectius d’aquesta Fase, puc
afirmar que les reunions amb el professorat implicat, són un èxit, realment
junts estem construint:
- Compartim impresions, dubtes, entrebancs,
dificultats, èxits...
- Reforzem les valoracions fruit de la construcció
conjunta.
- Reconduir les valoracions negatives cap a propostes
a desenvolupar, entenent-les com propostes de millora.
- Utilitzem explícitament els acords previs respecte
les dimensions i indicadors del canvi com a referent/criteri per a la
valoració.
- La informació rellevant, queda recollida en cada
sessió i ens serveix per anar comparant-la (en el temps) i per anar ajustant la
intervenció i les temàtiques a tractar, alhora, que tot i que és com havia
intuït, em serveix per reafirmar les meves hipòtesis inicials sobre el que s’ha
de treballar en les meves intervencions directes
Respecte
les petites reunions (ja siguin al finalitzar les anteriors, o en moments
puntuals que acordem, amb el meu tutor:
- S’ha valorar el meu procés individual, la meva
implicació, el rol que he adoptat, i m’ha fet prendre consciència dels meus
punts forts i dèbils per millorar la meva professionalitat.
- He aportat alguns enllaços i hem compartit
impressions i material per fer el seguiment, amb el meu tutor, del tema
d’Orientació i Projecte Futur, tot i que, com és un tema que el meu tutor ja té
per la mà, em dedicat més energia al tema de la meva intervenció directa.
- Fer el seguiment i compartir informació rellevant
en les meves intervencions grupals i individuals (a les que, quan he necessitat, tal i com s'havia compromés, a
asistit per orientar-me).
6. Observacions personals:
(grau de satisfacció, sensacions que s’han tingut, dificultats de
relacions interpersonals, contradiccions, paradoxes, harmonies, desaharmonies
amb la teoria)
No hi ha res més gratificant que treballar en equip
per un objectiu comú. Totes les aportacions
són considerades, estudiades i valorades.
Treballar amb gent dedicada, implicada i amb criteri és un luxe i t’encoratja
a seguir endavant. La capacitat d’escolta
i diàleg és espectacular quan tothom té tantes ganes de fer i aconseguir. Treballar en equip és cabdal, i tot i
que en moltes ocasions hi ha molta diversitat d’opinions i maneres de fer, és
necessari trobar la manera d’unificar critèris i prioritzar molt bé els objectius
que guiaran el camí a seguir per aconseguir millorant el nostre sistema
educatiu.
No sé que més dir, doncs la oportunitat que tinc
amb aquest PRC2 i la gent amb qui ho comparteixo, m’està enriquint en tots els
nivells possibles, personals i professionals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Aqui pots deixar qualsevol comentari que et sembli apropiat!