Tal i com ens relata Lluís Lòpez
Gonzalez en el seu programa TREVA utilitzant paraules de Boscaini (2009), la relaxació pot fer de mitjancera
en el reconeixement, control i autoafirmació de la personalitat. Bergés i
Bounes (1974) defineix la relaxació, com una experiència de confirmació de les parts corporals diferents, de la
unitat i solidesa corporal, amb el correponent reconeixement per part de
l’adolescent.
Pel que fa al reconeixement, cada experiència
de relaxació mobilitza la imatge corporal de l’adolescent, doncs el cos és un receptacle en el qual
s’inscriuen totes les nostres experiències. El reconeixement, en primera
instància topogràfic esdevé significatiu i constitueix un camí
d’interiorització i creixement.
Podríem dir que s’efectua un treball de fora cap a dintre. D’altra banda, es produeix una millora del control tònic i motriu, doncs l’experiència
relaxadora “toca el jo-emoció” de l’adolescent i el fa ajustar de nou les seves conductes,
sent molt positiu en conductes agressives. A més, l’elaboració cognitiva del procés
permet que l’adolescent faci canvis en el seu llenguatge i pensament.
Seguint
a Boscaini, les activitats de relaxació són activitats
de relació, en el nostre cas, entre professor-adults
i adolescents, que juguen un paper molt important en autoafirmació de la personalitat. El paper del guia/professor obre nous camins de relació
amb els nois i noies i possibilitat relacions més humanes i profundes on el
respecte envers l’altre es fa rellevant. D’alguna manera, en ser la relaxació una
experiència regressiva, el professor, en sentit psicoanalític ara, fa de guia materno/paternal
en l’elaboració del Jo corporal i el Jo psíquic i l’ajuda a
establir relacions
sanes entre l’un i l’altre “jo”, d’allò viscut corporalment a allò pensat,
d’allò sentit
a allò representat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Aqui pots deixar qualsevol comentari que et sembli apropiat!