1. Identificació de la sessió:
Sessió 4
Data: 30 de Setembre
Durada: 4h
Lloc:
S.I.Badalona
Participants: El meu tutor (tutor de l’AO i Cap del Departament d’Orientació) i jo
Col·laboradors: Tutor de l’AO, Coordinador pedagògic, professors de l’AO i alumnes.
Destinataris: Alumnat i professors de l’AO.
2. Fites:
(objectius i activitats)
- Contrastar la informació recollida amb el meu tutor
- Reconduir la intervenció per optimitzar el temps i l’energia
emprada per aconseguir els objectius fixats
3. Desenvolupament:
(descripció del treball: acords, prioritzats, compromisos)
Un cop he recollit
la informació la he posat en coneixement amb el meu tutor de pràctiques, per a
que m’ajudés a sintetitzar-la i fer-la funcional en relació a la
intervenció, ens em tancat al seu
despatx. A mesura que anavem
comentant, han anat sorgint dubtes que puntualment hem anat solventant amb el
professorat i amb l’alumnat pertinent.
Per una banda hem valorat l’impacte que a causat tant del
professorat com de l’alumnat el canvi d’aula (que us recordo, a passat d’un
annex fora de l’edifici a una aula dins de l’edifici) ara ue ja un parell de setmanes
que a començat el curs.
Per altra banda hem
valorat i compartit la informació que he recollit, com m’he sentit en les
entrevistes i observacions, quines conclusions he extret i quins canvis proposo
(per la seva experiència, ha vist clarament la viabilitat o no de les meves
propostes).
Tenint en compte
tot el que hem tractat, em consensuat i
acordat les fites prioritàries per la intervenció i hem acordat què aquesta
tindrà diferents focus d’interés:
- Tenint el consentiment del Coordinador Pedagògic, hem establert un calendari (dues sessions en hores exclusives al llarg del mes de novembre) per compartir experiències i metodologies entre el professorat de l’AO ( i fer una Pre-avaluació (abans de l’avaluació de final de trimestre establerta pel calendari general), per compartir aspectes rellevants sobre l’alumnat.
- Tenint en compte l’horari lectiu de l’alumnat, m’he compromés (tal i com estava establert en el plà inicial de treball) a portar per la següent sessió eines i recursos didàctics per tot aquest trimestre, organitzar la programació (atenent els objectius generals de l’AO i les Competències Bàsiques) amb activitats (adaptades al “Saber fer” del professorat i als interessos dels alumnes) a mode de treball interdisciplinari en l’àmbit sociolingüístic, tractant temes d’interés social (per a què l’alumnat millori les seves possibilitats acadèmiques i professionals), amb una metodologia on les TIC adquirirán un paper rellevant, distribuïnt l’alumnat en petits grups (per tots els beneficis que comporta) estratègicament agrupats, on es realitzarà una avaluació permanent i sistemàtica per part del professorat, autoavaluació de cada alumne i una coavaluació entre el grup. I per altra banda, em comprometo a intervenir personalment (s’utilitzarà l’hora de tutoria i el temps de lectura diària) per treballar aspectes emocionals i propiciar canvis d’obertura de consciència, fent un treball d’instrispecció grupal (manera de trencar amb les metodologies habituals). I intervenir i fer el seguiment individual dels casos que hem considerat més rellevants (sobretot amb l’alumnat de 4t, ja que els quedan escuetament aquest curs escolar per abandonar el lloc de confort de l’escola i encarar-se de front a la vida real), per treballar les emocions i ajudar-los a fer un GUIO de VIDA, que millori considerablement la seva qualitat de vida.
- El meu tutor, per la seva dil·latada experiència, es compromet a realitzar una entrevista com a minim, al llarg d’aquest primer trimestre per tractar el tema de l’Orientació (laboral i professional), i conduïr-los a escollir un comerç de la zona (projecte singular futur) per a que a partir de gener comencin a experimentar el que és la vida laboral en primera persona. I alhora, havent informat als professors implicats, s’ha oferit (de fet, al ser el tutor de l’AO ja ha de ser el punt referència) a ser el punt de referència per qualsevol dubte, tema, preocupació concreta que tingui el professorat o l’alumnat en el seu dia a dia (comentaris que posteriorment hem traspasarà per que plegats considerem algún canvi o reorientació en alguna de les activitats, seguiment individual...)
4. Recursos:
(bibliografia que hem llegit, notícies de premsa, enllaços a altres
blogs o webs, aportació de documents, videos, imatges, evidències de tipologia
diferent que mostrin les pràctiques que estem fent al centre)
En aquest ocasió, aquest enllaç ha estat el recurs que m'ha encoratjat a seguir!
Perquè ens dediquem al que ens dediquem???
Frases cèlebres que ens ho
recorden!
Mire-ho l’enllaç, no t’he pèrdua!
Amb quina frase us quedeu? Jo amb totes, però, ara mateix, les que
més m’ha tocat la fibra són:
“El objectivo principal de la educación es crear
personas capaces de hacer cosas nuevas, y no simplemente repetir lo que otras
generaciones hicieron”
Jean Piaget
“La educación es el arma más pdoerosa que puedes
usar para cambiar el mundo”
Nelson Mandela
“Optar por la docència nunca podría venir de una
decisión de última hora, no se puede llegar a la plenitud en un ideal ajeno a
la voluntad interior”
Anònimo
5. Avaluació
(grau de satisfacció, conseqüències dels acords, compliment dels
compromisos i acords, dades i indicadors de referència per avalua el procés i
els resultats-prendre decisions, si cal reorientar la nostra intervenció):
Em
sento absolutament satisfeta amb tot el que hem aconseguit en aquesta sessió:
- Es valora molt positivament el canvi d’aula. Sembla que l’alumnat es senti més integrat i motivat, a més, l’enrenou d’entre classes ha disminuït, ja que com el professorat no ha de perdre 5-7 min. per arribar al mòdul annex de l’edifici, sinó que és instantàni, com en les altres classes ordinàries, fa que siguin més puntuals per començar l’activitat.
- S’ha contrastat tota la informació recollida, agrupant la me´s rellevant, fent-la funcional i establint acords i compromisos.
- Tot ha quedat perfectament recollit en l’acta de la sessió (tal i com anem fent en totes).
6. Observacions personals:
(grau de satisfacció, sensacions que s’han tingut, dificultats de
relacions interpersonals, contradiccions, paradoxes, harmonies, desaharmonies
amb la teoria)
Aquesta sessió ha estat molt productiva en tots els
aspectes. Veure com la informació
i instruments que he utilitzat són rellevants i funcionals m’ha fet sentir molt
professional i encara més segura en el meu rol.
Ara, sols queda... complir el meu comrpomís i
preparar-ho tot per la sessió següent!
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Aqui pots deixar qualsevol comentari que et sembli apropiat!